Engagera dig

Miljöpartiet på Facebook
Ett bra första steg är att gilla de sidor som varje lokalavdelning har på Facebook. Vi har även en sida för distriktet, där vi för fram vår politik i Region Örebro län.

Håll dig uppdaterad på vad som händer på sidorna och gilla, kommentera och dela det som skrivs. Om vi är många som hjälps åt med det så får våra inlägg större spridning vilket innebär att fler läser och ser det vi publicerar.

MP Örebro län har även en medlemsgrupp på Facebook som du som medlem gärna får vara med i. Hör av dig till orebrolan@mp.se för mer information. I gruppen kan medlemmar tipsa varandra och samtala om det som är aktuellt för stunden.

Miljöpartiet på Instagram
På Instagram hittar du MP Örebro län på @mporebrolan.

Grön Ungdom på Facebook

Engagera dig
Om du är medlem och inte redan har ett konto på engagera.mp.se så skapa ett redan nu. På den sajten får du ta del av löpande information från riksorganisationen, med fokus på aktuell politik.

Funktionärswebben
På riksorganisationens funktionärswebb, funktionar.mp.se, finns stöd till alla som arbetar med att organisera verksamhet i partiet. Där finns information, tips, modeller och standardlösningar för att på bästa sätt organisera och driva en avdelning.

Politikerwebben
På politikerwebben, politiker.mp.se, finns information för politiker inom partiet. Här finns information om mandatperiodens fyra år, politiskt samarbete med andra partier och tips kring att förhandla, samarbeta och styra.

Engagera dig i din kommun
Om du inte är medlem och vill engagera dig kan du kontakta lokalavdelningen i den kommun här du bor. Kontaktuppgifter hittar du på respektive hemsida: mp.se/kommunnamn. Det går också bra att kontakta distriktskansliet (se fliken Kontakt). På mp.se/bli-medlem kan du läsa om hur du blir medlem. Om du redan är medlem, men inte aktiv, kan du även då ta kontakt med din lokalavdelning för att få veta vilka aktiviteter som är på gång och/eller tala om vad du vill bidra med.

Nominera till förtroendeuppdrag
Är du intresserad av något av uppdragen nedan? Vill du nominera någon annan? Vill du veta mer? Kontakta i så fall någon i valberedningen senast 10 november: Helena Bosved, mp.se/om/pia-frohman, Maria Sääf, Staffan Dällerud.

Ersättare i Gemensam nämnd för företagshälsovård samt tolk- och översättarservice
Utöver de politiska förtroendeuppdrag inom Region Örebro län som höststämman valde personer till förra veckan har ett uppdrag tillkommit. Det gäller en ersättarplats i Gemensam nämnd för företagshälsovård samt tolk- och översättarservice.

Nämndeman i Göta hovrätt
Miljöpartiet har en vakans att tillsätta i Göta hovrätt. Mandatperioden för nämndeman är fyra år och den här mandatperioden sträcker sig till 2019-12-31.
Läs mer om Göta hovrätt: http://www.gotahovratt.se/
Läs mer om uppdraget som nämndeman: http://www.blinamndeman.se/