Engagera dig

Gilla Miljöpartiet i Örebro län på Facebook
facebook.com/mporebrolan

Engagera dig i din kommun
Om du inte är medlem och vill engagera dig kan du kontakta lokalavdelningen i den kommun här du bor. Kontaktuppgifter hittar du på respektive hemsida: mp.se/kommunnamn. Det går också bra att kontakta distriktskansliet (se fliken Kontakta oss). På mp.se/bli-medlem kan du läsa om hur du blir medlem.
Om du redan är medlem, men inte aktiv, kan du även då ta kontakt med din lokalavdelning för att få veta vilka aktiviteter som är på gång och/eller tala om vad du vill bidra med.

Lediga uppdrag (uppdaterat 2017-05-12)
Just nu finns det en vakant ledamotsplats i styrelsen. Om du är intresserad av att sitta i styrelsen eller framöver inneha någon annat uppdrag så kontakta valberedningen. Se kontaktuppgifter under fliken Kontakt.

Våga fråga! Värva medlemmar och få biobiljetter (uppdaterat 2017-05-22)

Du känner säkert personer som brinner för samma frågor som du och Miljöpartiet gör. Vi behöver bli fler som för ut den gröna politiken. Så fråga alla du vet känner som du tror eller vet delar vår vision om en grönare värld om de vill bli medlemmar. Med drygt ett år kvar till valet kör vi igång en värvningskampanj. Värva en medlem och få en bioupplevelse att dela tillsammans.

Den du värvar blir enklast medlem genom att gå in på mp.se/bli-medlem. I samband med att den du värvar blir medlem skickar du ett mejl till regionsekreterare Malin Bjarnefors, malin.bjarnefors@mp.se, och talar om vem du har värvat. Skriv ”värvning” i ämnesraden. Vid kampanjens slut får du dina biobiljetter. Du får två biobiljetter per person du värvar och du kan värva precis hur många medlemmar som helst. Ju fler vi blir desto bättre!

Kampanjen sträcker sig fram till partidistriktets sommaravslutning 10 juni. Avslutningen äger i år rum i Tivedens nationalpark (läs mer under fliken Just nu). Efter avslutad kampanj kommer biobiljetter delas ut till de som har värvat och de lokalavdelningar som har värvat flest kommer att belönas.

Villkor
Två biobiljetter innebär ett presentkort på 250 kronor på SF Bio.
Den du värvar måste vara boende i Örebro län.
Du kan värva till Miljöpartiet, Grön Ungdom eller Gröna Studenter.
Du som värvar måste själv vara medlem i Miljöpartiet de gröna i Örebro län.
Personerna som värvas ska vara nya medlemmar.
Distriktsstyrelsen förbehåller sig rätten att ändra villkoren under pågående kampanj.

23 feb. 2016 04:13
23 feb. 2016 04:13