Engagera dig

Gilla Miljöpartiet i Örebro län på Facebook
facebook.com/mporebrolan

Engagera dig
Om du är medlem och inte redan har ett konto på engagera.mp.se så skapa ett redan nu. På den sajten får du ta del av löpande information från riksorganisationen, med fokus på aktuell politik.

Funktionärswebben
På riksorganisationens funktionärswebb, funktionar.mp.se, finns stöd till alla som arbetar med att organisera verksamhet i partiet. Där finns information, tips, modeller och standardlösningar för att på bästa sätt organisera och driva en avdelning.

Politikerwebben
På politikerwebben, politiker.mp.se, finns information för politiker inom partiet. Här finns information om mandatperiodens fyra år, politiskt samarbete med andra partier och tips kring att förhandla, samarbeta och styra.

Engagera dig i din kommun
Om du inte är medlem och vill engagera dig kan du kontakta lokalavdelningen i den kommun här du bor. Kontaktuppgifter hittar du på respektive hemsida: mp.se/kommunnamn. Det går också bra att kontakta distriktskansliet (se fliken Kontakt). På mp.se/bli-medlem kan du läsa om hur du blir medlem. Om du redan är medlem, men inte aktiv, kan du även då ta kontakt med din lokalavdelning för att få veta vilka aktiviteter som är på gång och/eller tala om vad du vill bidra med.