Länskomposten

Här kan du läsa Miljöpartiet de gröna i Örebro läns medlemstidning Länskomposten.
Nedan hittar du tidningen i PDF-format. Den interaktiva PDF:en har sämre upplösning än den andra versionen, men i den interaktiva kan du klicka på länkarna.

Nummer 4 2016 (december)
I årets sista utskick av MP Örebro läns medlemsblad Länskomposten kan du läsa om möten under början av nästa år. Bland annat får vi besök av partisekreterare Amanda Lind och EU-parlamentariker Max Andersson. Miljöpartiet i Örebro bjuder dessutom in alla med kommunpolitiska förtroendeuppdrag till en kick-off i mitten av januari. Det börjar också närma sig årsmötestider. Kom ihåg att det är vi medlemmar som tillsammans bygger partiet och därför är det viktigt att vi nominerar och kandidera till alla de uppdrag som finns.
Länskomposten innehåller också information om vad som hänt den senaste tiden, bland annat inom kommunpolitiken i Nora och om statsrådsbesök i Örebro. Riksdagsledamot Jonas Eriksson skriver om både positivt och negativt i världspolitiken och reflekterar kring sociala medier. Som medlem har du också möjlighet att svara på tre remisser som distriktet har skickat ut, bland annat en remiss om vårt kommande regionalpolitiska program som innehåller den politik vi ska driva de närmsta åren.
15 mars 2016 13:06
23 juni 2016 07:47